The Edinburgh Mosaic Mystery [PL][EN]

DSC00737.jpg

PLEN
Wędrując po Edynburgu miejscami napotykałem małe mozaikowe obrazki. W pierwszej chwili nie zwróciłem na nie specjalnej uwagi.Wandering around Edinburgh I encountered little mosaic pictures in some places. At first, I didn't pay much attention to them.

20210219_124103.jpg

PLEN
W końcu zdecydowałem się zbadać sprawę tajemniczych mozaik. Dość szybko trafiłem na stronę Helen Miles . A cała historia okazała się bardzo interesująca, szczególnie w dobie pandemii.Finally, I decided to investigate the matter of mysterious mosaics. I found the Helen Miles website pretty quickly. And the whole story turned out to be very interesting, especially in the era of the pandemic.

20210219_133555.jpg

20210219_133543.jpg

PLEN
Przypomniały mi się wyjazdy na wakacje na których były organizowane gry podczas których naprzykład w lesie szukało się śladów pozostawionych przez organizatorów. Tak samo było z blogiem Helen Melies. Dowiadujemy się z niego ze Artystka w 2017r zrobiła takie mozaiki w rożnych miastach i zostawiła na INSTAGRAMIE oraz BLOGU wskazówki gdzie możemy je znaleśćI was reminded of vacation trips during which games were organized, during which, for example, in the forest we looked for traces left by the organizers. It was the same with the Helen Miles blog. We learn from it that the artist in 2017 made such mosaics in various cities and left tips on INSTAGRAM and BLOG where we can find them

mapa.jpg

PLEN
O to kilka miejsc które udało mi się zaleźć. Muszę powiedzieć że zabawa przy tym była świetna. Za co bardzo chciałbym podziękować autorce. Gdyż przez kilka ostatnich dni całkowicie zapomniałem o panującej sytuacji i niczym dziecko przeniosłem się w krainę fantazji. I czytając BLOGA oraz opisy zdjęć na INSTAGRAMIE, starałem się określić miejsce mozaiki a następnie ruszałem w daną okolice i szukałem ich by sfotografować.Here are a few places I managed to find. I have to say that it was great fun. For which I would like to thank the author. Because for the last few days I completely forgot about the prevailing situation and moved like a child to the land of fantasy. And while reading the BLOG and descriptions of photos on INSTAGRAM, I tried to determine the place of the mosaic, then I went to the area and looked for them to photograph.

DSC00726.jpg

DSC00726a.jpg

PLEN
Ja nadal będe szukał, bo wiem że w samym Edynburgu jest jeszcze kilka których jeszcze nie znalazłem. Następnie ruszę w kierunku Portobello i jeśli na to restrykcje pozwolą do innych miast.I will still be looking, because I know there are a few more in Edinburgh that I haven't found yet. Then I will head towards Portobello, and if the restrictions allow it, to other cities.

DSC00387.jpg

PLEN
Jeśli będziecie chcieli to będę dzielił się z wami dalszymi postępami w "śledztwie". I bedziecie mogli dowiedzieć się czy coś jeszcze zostało do odkrycia lub jak mi idzie. Możecie też sami to zbadać i zaznaczyć na mapce gdzie moge znaleść kolejną mozaikę, aj ja się tam dla was postaram wybrać.If you wish, I will share with you further progress in the "investigation". And you will be able to find out if there is anything else to discover or how I'm doing. You can also examine it yourself and mark on the map where I can find another mosaic, and I will try to go there for you.

BLOG : https://helenmilesmosaics.org/blog/graffiti-mosaics/

INSTAGRAM : https://www.instagram.com/helenmilesmosaics/

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
6 Comments
Ecency