Szczepienie na Covid-19/Vaccination for Covid-19

20210515_151222.jpg

Gdzieś krąży mit na temat tego, że nie można sobie wybrać szczepionki, którą zostanie się zaszczepionym. Otóż logując się do IKP możemy wybrać sobie interesujący nas termin, miejsce oraz szczepionkę. W każdej chwili można zrezygnować i zamienić termin lub wybór szczepionki.

Wybrałem dogodne miejsce i termin. Ulicę równolegle mam punkt szczepień, ale jest on słabo zorganizowany i najczęściej przed nim stoją kolejki, jakby coś za darmo dawali, a samo miejsce jest ciasną przychodnią. Kilkanaście minut dalej spacerkiem lub dwie minuty samochodem mam punkt szczepień powszechnych, który jest zorganizowany w byłej szkole policealnej. Całość była tak zorganizowana, że nawet połowa miejsc parkingowych pod punktem szczepień nie była zajęta.

Powitała mnie pani strażak i zmierzyła mi temperaturę. Na miejscu trzeba wypełnić ankietę lub wydrukować sobie wcześniej w domu i wypełnić.
Nie ma zdaję się aktualnie wywiadu z lekarzem, choć w moim przypadku ratownik medyczny dopytywał kilku szczegółów. Jeśli masz wątpliwości, co do bezpieczeństwa szczepienia w twoim przypadku skonsultuj się z lekarzem przed szczepieniem.

Kolega z pracy żony ma ciężkie reakcje alergiczne na różne leki i szczepił się w szpitalu, gdzie przyjęli go wcześniej dobę przed szczepieniem i nawadniano go kroplówkami przed szczepieniem, a później obserwowano go dobę po szczepieniu.

Samo szczepienie zajęło mi może 25 minut z wypełnieniem ankiety, w tym 15 minut, które trzeba odczekać przed wyjściem. Dlaczego trzeba odczekać 15 minut i z tym nie ma żartów, bo zawsze jest możliwy jakiś wstrząs anafilaktyczny, można posiedzieć też odrobinę dłużej, jeśli się z powodu stresu czujesz niepewnie - nie ma problemu.

Ja po szczepieniu czuję się dobrze, trochę boli ręka w miejscu szczepienia, więc tylko nie w szczepionkę wiecznie żywe ;)

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
17 Comments
Ecency