Czas na piwo #22 - La Tiote

W ciepły letni dzień szukamy zacienionego miejsca dla ochłody. Na przeciw potrzebom rynku w tym roku wyszedł Eric, założyciel i główny piwowar z francuskiego browaru Les Brasseurs des Terres d'Opale warząc najnowsze piwo w swojej kolekcji La Tiote. Lekkie, bardzo orzeźwiające i aromatyczne piwo w stylu Belgian Blond.

DSC_0008.JPG

Jak zapewne nie uszło waszej uwadze, a jeśli tak, to przypominam, że byłem wczoraj złapać trochę promieni słonecznych na francuskim wybrzeżu w rejonie Cote d'Opale. Tradycyjnie jak w czasie każdej wizyty w nowym miejscu oprócz standardowego zwiedzania rozglądam się za sklepami z produktami lokalnymi, gdzie mam nadzieję trafić na lokalne wyroby piwowarskie. Nie inaczej było w Boulogne-sur-Mer. Już w sklepie przy akwarium zauważyłem, że oferowane były lokalne piwa, ale tylko w butelkach 0,75 litra, co było zdecydowanie za dużo dla mnie. Spacerując po uliczkach ścisłego centrum trafiłem na sklep Saveurs et Terroirs d’Opale na ulicy Victora Hugo, gdzie mogłem wybierać do woli w lokalnych produktach.

DSC_5048.JPG

Wybrałem tylko cztery piwa z różnych browarów i w różnych stylach, bo więcej nie chciałem dźwigać przez miasto do samochodu. Jednym z nich było lekkie i orzeźwiające La Tiote.

DSC_0005.JPG

DSC_0006.JPG

Źródło: strona internetowa browaru

Sympatyczny piwowar Eric zdecydował się po 25 latach porzucić zawód nauczyciela technologi w liceum i zaczął zabawę warzenia piwa rzemieślniczego. Jak sam mówi w pracy piwowara się spełnia i nie czuje nudy, bo oprócz najciekawszego z jego punktu widzenia procesu warzenia i eksperymentowania, rozwija się i poszukuje dostawców najlepszych jakościowo produktów do warzenia piwa, ale co to za piwo, które nie cieszy klientów. To właśnie kontakt z innymi miłośnikami piwa ceni sobie najbardziej, dzięki temu dzieli się swoją wiedzą i pasją, a także skrzętnie wykorzystuje opinie swoich klientów. Dlatego też gospodarstwo w Baincthun, zaledwie 15 minut jazdy samochodem od centrum Boulogne-sur-Mer, w którym mieści się browar jest otwarte dla zwiedzających przez cztery dni w tygodniu.

DSC_0010.JPG

Co do samego piwa to bardzo ładnie się prezentuje, jasnozłocisty kolor z wysoką drobnopęcherzykową białą pianą, aromat kwiatowy, owocowy, natomiast w smaku bardzo słodowe, wyczuwalne suszone owoce i karmel. Bardzo dobre piwko na ochłodę w ciepły letni wieczór, po fakcie żałowałem, że nie zdecydowałem się na większą butelkę, bo ta mała 0,25 litra szybko się skończyła.

DSC_0011.JPG

La Tiote

Browar: Les Brasseurs des Terres d'Opale
Styl: Belgian Blonde
4,5% ABV
No IBU
Kraj pochodzenia: Francja
Cena: 2,20 EUR
H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
4 Comments
Ecency