Słabość decentralizacji?

Co jakiś czas spotykam na Hive ciekawe projekty. Chyba największym odkryciem tego roku jest @dlux-io, czyli VR-owa aplikacja pozwalająca m.in. wrzucać i oglądać zdjęcia w 360 stopniach. Rewelacyjna rzecz. Awangarda na Hive. Szkoda tylko, że w trakcie pisania tego artykułu zauważyłem, że... strona nie działa.

To miał być artykuł o tym, że centralizacja bywa jak ta ręka autorstwa Stanisława Szukalskiego - niemiła, ale zwykle jest bardzo sprawna. Ruch palców jednej dłoni jest bardzo dobrze skoordynowany. Gorzej jeśli chodzi o palce różnych dłoni.

obraz.png

Decentralizacja często skutkuje tym, że robimy coś, ale koncentrujemy się tylko na własnym zadaniu. Często nie nabieramy odpowiedniej perspektywy, która pozwoliłaby nam dostrzec, że połączenie sił z innymi projektami daje nam szansę stworzenia czegoś jeszcze lepszego. W kontekście Hive mogłoby to być połączenie @dlux-io i @nftshowroom, czyli zrobienie galerii w rzeczywistości wirtualnej.

Co prawda nie jestem wielkim entuzjastą NFT. Widzę jednak potencjał NFT Showroomu. Głównie przez dwa elementy: 1) niskie fee (w porównaniu z ogromnym fee na ETH), 2) łatwe (przynajmniej tak mi się wydaje) ogłaszanie cyfrowych dzieł (próbowałem przebrnąć przez procedurę dodawania obrazków na BCH i odpadłem).

Niestety rzeczywistość jest taka, że zamiast NFT w wirtualnej rzeczywistości jest plajta w rzeczywistości realnej. Domyślam się, że wsparcie wielorybów dla pomysłu @disregardfiat było niewielkie i w końcu zabrakło paliwa. Szkoda. Nawet bardzo.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
6 Comments
Ecency