Świat dysku, czyli wróciłam do Pratchetta cz. 2

Już dwa miesiące minęły od mojego raportu dotyczącego pierwszych pięciu części Świata Dysku. Ale ten czas leci!

Świat Dysku, czyli wróciłam do Pratchetta
- cz. 1

W międzyczasie oczywiście wpadło parę innych książek, a następnie kolejne 5 części cyklu.

img_0.2190413829138301.jpg

Czytanie z widokiem na las, a w tle ćwir ćwir 🎶

img_0.19212775533986334.jpg

Wolę oczywiście światło z otoczenia, ale jednak muszę przyznać, że Kindle z podświetleniem daje radę, kiedy chcesz poczytać przy otwartym oknie bez zasłon, a nie chcesz zapraszać miliona komarów.

img_0.006697142322932798.jpg

TytułFabuła
Trzy wiedźmy"Tylko we śnie jesteśmy wolni. Na jawie musimy się śpieszyć" Książka z silnym nawiązaniem do sztuk Szekspira. Zbrodnia, trzy wiedźmy i nawiązania do Makbeta wraz z dużą dozą humoru. Rewelka.
PiramidyMożemy tu znaleźć odpowiedzi na wiele pytań: dlaczego żółwie nienawidzą filozofii, dlaczego religijność źle wpływa na kozy oraz co naprawdę robią podręczne. A, i poznamy największego matematyka Świata Dysku! A to wszystko w realiach małego państewka, w którym czas się zatrzymał na etapie starożytności.
Straż! Straż!"Patrycjusz nie należał do ludzi, którym można grozić palcem - chyba że ktoś chce liczyć tylko do dziewięciu." Pierwsza część cyklu dotyczącą Nocnej Straży. I chyba to była właśnie część, którą onegdaj rozpoczęłam przygodę z Pratchettem, bo właśnie tu pojawia się Marchewa. Walka o władzę, smoki i trochę o tym, dlaczego nie warto biegać za szybko.
(Faust) Eryk"Demony istnieją na Dysku co najmniej tak długo jak bogowie, których pod wieloma względami przypominają. Różnica jest zasadniczo taka, jak między terrorystami a bojownikami o wolność." Eryk ma 14 lat i chciał wywołać demona. Szczęśliwie udało mu się wywołać tylko Rincewinda.
Ruchome obrazki" Wewnątrz każdego starego człowieka tkwi miody człowiek i dziwi się, co się stało." Książka, którą w poprzedniej edycji czytania uznałam za moją absolutnie ulubioną z cyklu. Taką JESZCZETROCHOWĄ, zupełnie jak pukane ziarna. Tym razem końcówka mnie trochę zmęczyła, ale to znowu może być efekt 5 książek Pratchetta przeczytanych pod rząd. A magia Hollywoodu oddana jest tu wprost bajecznie.

img_0.05716399238066597.jpg

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
2 Comments
Ecency