Splinterlands strategie - update Q4/23

Úvod

Tak jsem si udělal o víkendu domácí úkol. Vyšla nedávno newska, že Splinterland team opouští Aggroed a pár dalších členů. Vývoj má nově řídit původní spoluzakladatel Yabapmatt. Nebudu hodnotit, kdo toho kolik v jednotlivých fází udělal, ani kdo měl jaký přínos. Když to shrnu, za mě se nic nezměnilo. Od konce předloňského roku, kdy všichni věděli, že je totálně přepálený print Chaos Legion edice vše stejné. Na trh toto prohlášení mělo ale dopad poměrně velký. Hlavně zmíněné CL karty udělaly -20% a SPS odepsalo podobně.

Zaujal mne aktuální proposal, kde jakási velryba navrhuje jakési kupony za spálené karty, kterých je zkrátka vůči aktuálnímu množství hráčů v oběhu hrozně moc. A za zmíněné kupony+vouchery je navrhnuto směňování za Riftwatcher packs. Ve stručnosti jen napíšu, že s tím nesouhlasím, jelikož jde pouze o tah, který rozevře nůžky mezi hráčemi z Champ a zbytku. A taky to dramaticky zvedne počáteční investice pro nové hráče.
Vývoj každopádně naznačuje, že bearmarket na SPL ještě nějaký pátek bude. Opožďují se body v roadmapě (což nemám za zlé), zeštíhluje se vývojářský tým, ceny VŠECH herních asetů stále padají. Dokud nevyprodají Riftwatchers, nemůžou vydat Rebelion a vše se dá do pohybu pravděpodobně po spuštění landů a Soulkeepu. Je na čase po dvou měsících zrekapitulovat a nastavit nový kurz.

Strategie na dalších pár měsíců

Jelikož nepředpokládám nějaké zásadní změny v tokenomice a pohybu cen asetů, pokusím se co nejlépe připravit na to, co přijde Q1 2024 a dál. Dál pokračuji v akumulaci SPS. Od posledního updatu mi tam pár tisic naskočilo. Rozhodl jsem se včera trochu nakopnout slabší Gold účet, kde mám beta karty a hraju s ním Bronze goldfoil fray brawly. Pospojoval jsem goldfoil CL karty, které jsem držel na spekulaci. Budou se mi sice hůř prodávat, ale zhodnocení v nedohlednu a rozhodl jsem se maximalizovat zisk SPS a hlavně nových soulbound reward karet. Jsou totiž úžasné a dokud nepůjdou odemknout, budou pro rankováni v budoucnu hodně zásadní. Ruku v ruce jdou s nimi Gladiátoři. Nejslabší, třetí účet jsem tim trochu seknul, ale nechavam ho dál hrát silver - i slepej holub najde zrno. Vzdal jsem s ním brawly, ale se silnějšími účty je mrskám dál a s guildou máme fajn výsledky.
Začal jsem studovat vylevelované reward karty a hledat nové mety. Dělám si takovou přípravu na návrat k manuálním klikání v modern lize bez botů. Abych Vám přiblížil, jak funguje rotace karet a kombinaci, přikládám záznamy z pěti her. Je to takový průřez, co se dá hrát v bronzu, silveru, goldu a diamantu. Řekl bych, že to dost vystihuje aktuální komba.

1. Nová škola, stará škola
Závan nostalgie :). Nejsilnější meta, která se hrála 2 roky zpět je na nové soulbound rewards se schopností Martyr krátké. Rebirth ruleset + 2x Martyr = GG

2.Vyvolávač lvl1 vs vyvolávač lvl6
Takový vítězný lineup Vám postaví jenom Xbot

3.Bronze goldfoil Brawl - bílý beton vs modrý beton
Brawly jsou hlavně o souboji gladiátorů

4.Když ti misování zachrání hru
Většinou si trháte vlasy, když Vaše monstra netrefují útoky. V této hře to bylo naopak

5.Modré soulbound reward karty
Weapon training a Opportunity ruleset

Karty za hubičku

Hodnota karet koreluje s hodnotou SPS. Poslední nákupy jsem podnikl začátkem roku, na přelomu února a března. Tehdy byla jejich hodnota v průměru cca -80% oproti ATH. Od té doby udělali dalších -30%. Abych to ještě uvedl na pravou míru, staré karty si ceny relativně drží a jsou stále +30~50% up oproti ceně, za které jsem nakupoval a oproti Q1/2023 jsou na svém. Drží je OGs, kteří je nepustí.

Cena Chaos Legion karet je jiný příběh. Vše v totální krvi a reward karty obzvlášť. Přitom, pokud jste shlédli přiložené záznamy, tak zjistíte, že oproti těm starým kartám jsou must-have. To platí pro Wild formát a pro Modern dvojnásob. Common CL karty pořídíte od 0.01$ a Epic od 0.10$ a to už jsou ceny, které mě nenechávají chladným a ačkoliv jsem se zapřísáhl nedat do NFT her ani korunu, tak se chystám tyto karty nabrat.
Na slabším účtu se mi už povedlo hodit CL vyvolávače na 4.lvl, krom pár výjimek tam jsou trochu podlevelované CL karty a k nim tam mám staré sestavy z Beta edice. Na tom silnějším potřebuji vylevlovat Epic monstra z lvl3 na lvl4 a common monstra z lvlu 6 a 7 na 8.lvl. Když vše půjde, tak by se mi líbili CL airdrop vyvolávači na lvl.3. K tomu mi chybí 3bcx zelený, 4bcx černý a 4bcx drak, což je přes palec cca 150$. Prioritu ale mají momentálně ty monstra, kterých chci nabrat pár i na spekulaci.

Buy, buy buy

Poprvé v životě asi aplikují DCA strategii. Jelikož nechci utrácet peníze, tak je strategie poměrně jasná.

Screenshot_20231002_082431_Chrome.jpg
Při posledním nákupu jsem vzal za 600$ lvl3 Scarred Llamu - tu pronajímám. Ze začátku šla za 700DEC/day, potom 500DEC a teď mi dělá 300DEC/day.

Mnohem lepší příjmy tečou z dCrops, kde jsem trochu zoptimalizoval portfolio. Něco prodal, něco koupil a i přes nelítostný bearmarket tam jsou momentálně žně, což je dáno mnohem menším ekosystémem a udržitelnou tokenomikou. Včetně rewardů v Croptokenech mi to dělá v součtu cca 2$/den. Ale to nejzajímavější jsou tématické eventy, které jsou 2-3 do roka. Teď zrovna jeden bude - Halloween. A já se na tento event připravuji již od toho předchozího. Čtvrt roku prodávám za shares jen 40-60% úrody a zbytek akumuluji. Jak to odehraju a pospekuluju mi ve Splinterlandech buď nahre vítr do plachet, nebo ne :). Ale dCrops jsem mohl nakopnout jenom díky nesmysl bullrunu na SPL. Je na čase něco přelejt zpátky...

Screenshot_20231002_091201_Chrome.jpg
Epické deseticentovky. Revealery uvažuji nabrat na spekulaci - není jich tolik, hodí se do lowmanacap a Little League her a oproti Q1/2023 je za 1/4 ceny.

Screenshot_20231002_091530_Chrome.jpg
I legendy jsou za pár šušní. Na spekulaci jsem bral už v únoru Djinn Oshannuse. V peaku stál kolem 30$, já je bral od 1.90-1.20$/BCX a teď jsou skoro dalších -50%

Screenshot_20231002_092000_Chrome.jpg
Vyvolávači jsou tak laciní, že už se ani nedívám na cenu regular folií

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
4 Comments
Ecency