This content was deleted by the author. You can see it from Blockchain History logs.

Investiční okénko

Někteří již delší dobu očekávají bullrun na cryptu, bitcoin za 150tis$ atd. Já to tak nevidím. Už jsem to psal několikrát. Americká makrodata bijí na poplach, banky se opět ocitají v problémech, CEO technologických firem odprodávají svoje akcie, Warren Buffet sedí na rekordním množství keše a tvrdí, že akcie nebyly nikdy v historii dražší, velcí hráči počítají se snížením úrokových sazeb... jen se neshodují, jestli to bude o 0.25% nebo o 0.5%. Historicky víme, co se vždy po snížení sazeb na trzích dělo (soft landing to nebyl).

Na téhle fotce CEO společnosti Nvidia podepisuje kozy nějaké roštěnky. Jestli takhle nevypadá top na akciích v technologickém sektoru, tak se těším co se bude dít na blow of top.

Já k tomu přistupují docela pragmaticky a věřím, že v každé době je možné najít něco za dobrou cenu. Akcie tedy moc nekupuji. Historicky jsem udělal asi 50% na Palantieru (během měsíce, na začátku AI manie), většinu zisků jsem promrdal na Credit Suise, kterou jsem koupil v pátek, v sobotu o půlnoci se sešla Švýcarská vláda a rozhodla, že banku nebailoutne a v pondělí už otevřel trh bez ní. Hezky jsem se ale potom zase zahojil na tabáčku (BTI), který jsem kolem alltime low doporučil ještě kolegovi v práci a oba si mneme ruce.
Očekával isem ten crash trochu dříve, takže na akciovém portfoliu jsem šel all-in do BTI, jelikož se jedná o defenzivní akcie, které při propadech těch růstových neklesají tolik. Za dividenda jsem koupil ČEZíky (víceméně jen tak z prdele, abych se cítil dotčený, pokud nám je Fialova vláda vyvlastní). British American Tobaco od toho dna, kdy jsme kupovali udělalo krásných +30% a měl jsem teď s kolegou debatu co dál.

On čeká na Intel až bude za 18$ a na korekci na Googlu. Mě se líbí farmaceutický sektor.

Třeba takovej Pfizer je v cenové relaci před covidem, což není špatný na pharma-firmu s trackrekordem od roku 1968 na NewYorské burze. Moderna taky dole...

Abych to shrnul, technologické firmy ani S&P teď kupovat určitě nebudu a akciím rozumím pramálo, ani nesleduji Koběrskýho. Kupuji hlavně hry - ať už sběratelské karetní, wargamingové, tak i blockchainové. Taky držím fyzické zlato, Bitcoiny a už neshitcoinuju (NFTs mi tenhle gamble plně vynahrazují 😆). Investuji hlavně do rodiny a abychom jedli zdravě. Ale přesto se snažím každý měsíc utrácet korunky i za něco, co se s časem zhodnotí.
Pravděpodobně počkám ještě na to očekávané snížení sazeb (možná se do té doby dočkáme i nějaké té černé labutě) a potom pár Pfizerů a Moderen koupím. Třeba udělají lék na rakovinu, nebo se v zimě budou stát fronty na další tečku. Můj lomgtherm mindset je takovej, že těch sraček bude čím dál víc a bude to potřeba léčit. Tyhle korporace budou mít navíc vždy pobídky od států a vlád...

Teď ale budu kupovat úplně něco jiného...
Co Vy? Taky budete teď něco kupovat?