Korejské Vánoce II a bzukot v úle

Pokud alespoň po očku sledujete dění na Steemu, víte, že zažívá druhé korejské Vánoce. Já je tedy zaznamenal jen díky reportu od @shebe. Posledně začaly o něco dříve, pokud mě paměť neklame, a cenu SBD vyhnaly až někam k 10 dolarům. I díky tomu tehdejší odměny mnohanásobně předčily ty dnešní, alespoň po přepočtu na dolary. O nějakou dobu později cena SBD pochopitelně spadla zpátky, bublina praskla. Že tehdy komunita zvažovala, že se zavede zpětná konverze steem => SBD už je jen taková perlička na okraj.

V kontextu tohohle nafukování ceny něčeho, co má vlastně fixní a relativně jasně definovanou hodnotu, mě mrzí, že většina korejských uživatelů zůstala na Steemu. Inu, jejich volba. O tom, že podle všeho přichází turbulentní období pro ceny kryptoměn obecně, a zejména hive specificky, jsem psal už minule. Teď je tu ještě jedna novinka, která mi také dělá radost.

Celkem pravidelně sbírám tokeny na založení nových bezplatných účtů. Tedy pravidelně… Vždycky, když si vzpomenu. Krátce po spuštění Hive jsem mohl s nějakými šesti tisíci HP sebrat čtyři. Před měsícem se zhruba dvaceti tisíci klidně osm naráz. Teď, s o něco více HP než minulý měsíc, opět nanejvýš čtyři.

Sbírání tokenů k založení nových účtů vyžaduje, aby měl daný uživatel dostatek many. A přesná cena takové akce je vyčíslena podle toho, jak moc je v daný okamžik síť vytížená. Čím více interakcí je s blockchainem, tím náročnější na manu je sebrání tokenu. Předpokládám, že už tušíte, kam tím mířím.

V úle to očividně začíná bzučet. Nechci spekulovat, co přesně je na vině, možných příčin je celá řada a já to do hloubky nezkoumal. Navíc to pravděpodobně bude kombinací více různých faktorů. Ale i tady v české komunitě, a koneckonců také na číslech v dnešním reportu, je vidět, že Hive roste. Jen tak dál.






V uplynulém týdnu vzniklo na Hive 90 #cesky psaných článků, které má na svědomí těchto 24 autorů:

@birdwatcher
@bluepluto
@bucipuci
@godfish
@greenmask9
@hauptfleisch
@hnedoocko
@holdonla
@jjprac
@joey1989
@krakonos
@kytka
@livadija
@loulou1987
@lukee66ff
@mcmira1
@mespanta
@pavelsku
@petrvl
@photoparadise
@womic
@xlisto
@zirky
@zuberkhan007

vcela2pr.png

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
23 Comments
Ecency