Prostě se to stane...

Pohybovej tipstorming.jpg

Když má člověk ve svý pohybový praxi širší záběr, občas se dějou věci. Některý skilly se totiž začnou překrývat a propojovat. No a pak se může stát, že co bylo dřív nemyslitelný, najednou jde. Jen tak. Bez souvislýho tréninku.

Něco podobnýho se mi už párkrát přihodilo...

Asi od svých 6 let jsem se například nedokázal nasoukat do gymnastickýho mostu. Párkrát jsem s ním koketoval, ale opravdu jsem ho nesnášel trénovat a neustále tuhle schopnost přehlížel a ignoroval, byť je například v akrobacii naprosto zásadní. Za to jsem se vydatně věnoval "otvírání" ramenního kloubu, extenzi hrudní páteře, i flexibilitě flexorů kyčle. A pak jsem most jednou zkusil a... byl tam. Jasně, má to spoustu much. Netrénoval jsem ho roky. Ale o tomhle rozsahu jsem několik let dozadu nemohl ani snít.

IMG_20210717_162507.jpg

I klik na 1 ruce jsem čas od času chvíli trénoval, ale nakonec jsem usoudil, že tenhle cvik nutně není něco, co bych potřeboval a nechal tuhle schopnost vytlačit kus vlastní váhy od země pomocí jedný ruky bejt. Za to si ale občas zaještěrkuju a vůbec provádim kliky na jiný různý způsoby. A ono to funguje...

No a asi předevčírem jsem objevil novou schopnost a to je shyb na jedný ruce s dopomocí. Zase to technicky vůbec není zdaleka precizní, ale ani tohle není součástí mýho tréninkovýho plánu a asi to ani není něco, co bych hodlal v budoucnu nějak zvlášť provozovat (byť v tom jistej smysl spatřuju).

Prostě se to stalo...

Já vlastně ani netušim, jestli se to děje víc proto, protože ty struktury zatěžuju v podobných rovinách, nebo proto že trénuju svaly i víc izolovaně. Jsou to léta visení, bicepsový zdvihy, nebo něco jinýho v případě shybu? Floor press, nebo varianty kliků a ještěrka v případě kliku na jedný ruce?Pravděpodobně to bude spíš soubor několika faktorů. Důležitý ale je, že to funguje.

Není třeba pořád vědět všechno. :)

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
5 Comments
Ecency