Hive'daki Sevdiğimiz Yazı Türlerinden Bahsettik - Bölüm 1 - Trliste Soru-Cevap Etkinliği #12

Merhabalar. Yeni Trliste etkinliklerimiz tüm hızıyla sürüyor. Son etkinliğimizde Baycan arkadaşımızın sorduğu sevdiğimiz yazı türleri ile ilgili soru yoğun ilgi ile karşılandı. Etkinliğimiz devam ediyor. Katılmak isteyen herkesi Hive Türkiye discord sunucumuza bekleriz. 🙂

Baycan Arkadaşımızın Sorusu


@baycan

Hive platformunda ne tür yazılar yazmaktan ve okumaktan hoşlanıyorsunuz


Ve İşte Cevaplarımız...

Princeofbeyhive

Sanırım kişisel zevklerime uygun olan her şeyi okumayı ve yazmayı seviyorum. Kategorize edecek olursam ilk sıralarda yemek ve sporla ilgili yazılar var. Daha sonrasında hayvanlar ve dizi film incelemeleri var. Ayrıca gezi yazılarının da iyi bir alternatif olduğunu düşünüyorum. Karşıma çıkan ve dikkatimi çeken her şeyi okumaya çalışıyorum. Ama önceliklerim bu şekilde.


Hephaestus

Profilimde genellikle kriptoparalar, filmler, bilim, fotoğraf gibi konularda yazar diyor, başlarda böyleydi ama tabi bu zamanla değişti. Aklıma gelen ve ilgimi çeken herhangi bir konuda yazabiliyorum, yeter ki zamanim olsun. Son zamanlarda değerlendirme yazıları yazmak hoşuma gitmeye başladı. Genelde Actifit, spor, kendin yap, nasil yapilir ve gündeme dair konularda yaziyorum. Bu aralar gezi yazıları moda, elimde gezi yazısı için çok malzeme var derleyip toparlarsam ben de birkaç tane yazacağım.

HIVE'da takip ettiğim bazı yazarlar var onların günlük farklı konulardaki yazılarını okuyorum. Elimden geldiğince HIVE, kriptopara ve blockchain ile ilgili yazıları okumaya çalışıyorum. Bunun dışında HIVE genelinde haftalık yazılan gezi, yürüyüş market alışverişi gibi yazıları okuyorum.


Damla

Hive'ın büyük bir hayranıyım ve çağımızın en iyi blockchain tabanlı sosyal medya platformu olduğunu düşünüyorum. Bu cevabımda Hive blockchaininde görmeyi sevdiğim bazı içerik türlerini sizlerle paylaşmak istiyorum. Aslında ilgi alanlarımdan bağımsız olarak okuduğum yazıda kişisel dokunuşları fazlaca görmeyi arzu eden biriyim. Bunun dışında bence üslup da çok önemli. Samimi, hevesli ve meraklı (enthusiastic denir ya hani), mütevazi veya ilham verici üslupta yazılan bir yazı konusu ne olursa olsun benim için cazip hale gelebilir 🙂

Hive hakkında postları okumayı ve yazmayı seviyorum. Blockchain gün geçtikçe gelişiyor ve burada yeni projeler ortaya çıkıyor. Bu gelişmeleri ve yenilikleri takip etmek hoşuma gidiyor. Kripto paralar ve blockchain Hive'da çok popüler olan bir konudur. Bazı insanlar bu konularda konuşmayı severler ve ben de onlardan biriyim, kripto piyasasındaki en son trendleri duymak her zaman ilgimi çekmiştir. Ayrıca, finansal okuryazarlık konusunda kendimi geliştirmeye çalışıyorum.

Gezi konusu hem ilgi alanıma girdiği için hem de mesleğimle alakalı olduğu için bu konudaki yazıları okuyup yazmaktan hiç sıkılmam sanırım. Gezmeyi ve yeni insanlar tanımayı seviyorum, bu yüzden dünyanın dört bir yanından deneyimlerini paylaşan insanları görmek beni mutlu ediyor. Burada görmeyi en sevdiğim şeylerden biri ise fotoğraflardır. İnsanlar gezip gördükleri yerlerin, evcil hayvanlarının, kendilerinin ve arkadaşlarının fotoğraflarını paylaşmayı sever. Hive global bir platformdur, bu nedenle dünyanın her yerinden insanların paylaşımlarını görmek harika.

Filmler ve kitaplar, Hive'da çok popüler olan bir başka bir konudur. Hive üyeleri izledikleri filmler ve okudukları kitaplar hakkında fikirlerini paylaşmayı severler, bu tür yazıları okumayı seviyorum. Ayrıca koyu bir sinama tutkunuyum.

Yemek de ayrıca Hive'da popüler olan konuların başında geliyor. Üyeler tarifleri ve mekan incelemelerini paylaşmayı severler, bana göre bu tür yazıları görmek her zaman güzel. Yemek yapmayı seviyorum ama bu konuda henüz paylaşım yapmadım 🙂

Teknolojik gelişmelerle ilgili yazılar, Hive'da çok popüler olmasa da, görmeyi arzu ettiğim içerikler kategorisine giriyor. Yeni teknolojiler ve icatlar hakkında bilgi edinmeyi severim, benim için bu tür gönderileri okumak her zaman eğlenceli olmuştur.

Görmeyi istediğim, henüz Hive'da pek yaygın olmayan grup veya topluluk türleri ise destek gruplarıdır. Bence insanların belirli sorunlarıyla ilgili bir araya gelip birbirlerine destek vermeleri iyi fikir olabilir. Aklınıza gelen her türlü sorun bu kategoriye girebilir. Örneğin, depresyondan muzdarip insanlar için bir topluluk kurulursa bu insanlar biraraya gelip sorunlarını, tecrübelerini paylaşabilir ve başkalarıyla bağlantı kurabilirler. Bence böyle şeyler platformu "post at kazan" görünümünden uzaklara taşıyabilir.

Görmeyi arzu etmediğim içerik türlerine de kısaca değinmem gerekirse, nefret söylemi, ayırımcılık ve ırkçılık bunların başında gelir. Hive insanların birbirleriyle bağlantı kurmak için bir araya geldikleri sosyal bir platformdur. Herkesin farklı geçmişi, dini ve kültürü olabilir ve bu konularda hepimizin birbirimize saygı duymamız gerektiğini düşünüyorum. Bunun dışında, Hive'da herhangi bir plagiarism/intihal girişiminden kaçınmanızı tavsiye ederim. Plagiarism kısaca başka birinin çalışmasının kaynak belirtilmeden kullanılmasıdır ve Hive'da kabul edilebilir bir davranış şekli değildir. Başka birinin içeriğine yer vermek istiyorsanız, lütfen bunu yapmaya izniniz olduğundan emin olsun ve yazılarınızda kaynak belirtmeye özen gösterin.

Bugünlük bu kadar. Ne uzun yazdım ben de 🙂 Okuduğunuz için teşekkür ederim


Akkann

Merhaba, güzel olan her yazı benim dikkatimi çeker. Bu güzelliğin ölçüsü tamamen yazan kişiyle ilgili. Espili bir dil veya edebi derinliği olan yazılar hoşuma gidiyor. Yabancıların paylaşımları çeviriden kaynaklı kısmi problemler nedeniyle bu kaliteyi aşağıya çekiyor. Okumaktan daha çok fotoğraflar dikkatimi çekiyor. Bu da bir okuma çeşidi. Dikkatli bakınca bir fotoğraf üzerinden birçok sonuca varabiliyorsunuz. Zamanım genellikle dolu olduğundan fotoğraflar üzerinden okumalar yapmak, dikkatimi çeken fotoğraflarla ilgili yazıları gözden geçirmek bana daha mantıklı geliyor. Ama bazı isimler var ki onlara denk geldiğimde mutlaka okuyorum 🙂 Yazmaya gelince, gittiğim yerlerde gördüğüm güzel ve ilginç şeyleri paylaşmayı seviyorum. Yaz tatilinde bunun için daha çok fırsatım olacak inşallah.


Passenger777

Duygu ve Düşüncelerimizi kağıda dökmek, söylemlerimizden çok daha kolay olduğunu söyleyebilirim. Hive son zamanlarda gördüğüm ırk, cinsiyet ve kültürel medeniyeti fark etmeksizin insanları birbirine yakınlaştırtan ve etkileştiren en büyük sosyal medya platformu yolunda hızla ilerlemektedir. Hive de benim en çok hoşlandığım, kişilerin yazdıkları her türlü yazıları kısa kısa cümlelerle bana o anı yaşatıyor olanlardır. Gezdiği yeri anlatırken, o yerin kendisinde uyandırdığı heyecanı kaleme dökerek bizlere yansıttığı o heyecanı okurken çok keyif alıyorum. Aynı şekilde gündelik hayatını anlatırken, sevincine üzüntüsüne, mutluluğuna bizleri ortak etmesi de insanları tanıyabilme ve aynı olaylar karşısında tecrübe edinmemize olanak sağlaması beni mutlu ediyor. Hive de yazılan yazılardan bazıları da insanların bilgi ve yeteneklerinin birikimiyle yazmış oldukları yazılar oluyor. Bu yazıları hayranlıkla okuyorum. Özellikle kendi kişisel yetenekleriyle yapmış oldukları resim ve karakalem çalışmalarını bizlere göstermeleri onların ne kadar başarılı olduklarını gösteriyor. Bir kağıttan ya da karton bir mukavvadan neler yapabileceklerini yetenekleriyle bizlere gösteren kişileri takdirle karşıladığımı söylemek isterim. Tabi ki Hive yazanların en büyük silahı fotoğraflar oluyor. Nasıl ki bizler bir deniz manzarasını ya da gün batımını izlerken dakikalarca manzaranın keyfini çıkarıyorsak, yazılan yazılardaki resimlere bakarken " Çok güzel resim burası neresi acaba " diye içimizden geçiriyoruz.

Benim özellikle antik kentlerin resimleri çok ilgimi çekiyor. O resimlere baktıkça orada neler yaşandığını, kimlerin hangi koşullarda nasıl yaşadıklarını, gözümün önünden geçiriyorum. Tiyatrolar. hamamlar. mezarlar ve daha bir çok eser taşlarının günümüze kadar gelip resimlerle bizlere anlatılması çok ilgiyi çekiyor. Doğamızı da bir kenara atamayız. Bir doğa yürüyüşü macerasını baştan sona bizlere aktaran yazarlarımızın hem resimleri çok güzel oluyor, hem de yaşadıkları maceralı serüvenleri dikkatimizi çekiyor.. Yazarlarımızı en çok üzen durumda, vermiş oldukları emeklerinin karşılığını bulamamış olmalarıdır. Bir yazı yazarken saatlerimizi harcıyoruz. Düşünüyoruz. Okuyoruz. Araştırıyoruz. Bir yazının oluşumu için bile seyahat ediyoruz. Bu yaptıklarımızı kağıda dökerek, emeğimizin en azından olsa biraz ödüllendirilmesini istiyoruz. Bunu hepimiz ben hadi gönülden istiyoruz. Bu konuda hive sosyal medya platformundan elbette ki beklentilerimiz oluyor. Ama ümit ediyorum ki Dünyamızdaki sosyal yaşam koşullarının çok daha iyi olması ve ekonomik koşulların düzeltilmesinden sonra her şeyin çok daha güzel olacağını düşünüyorum. Sevgili Arkadaşlarım, şimdilik sizlere aktaracaklarım bu kadar, umarım yazdıklarımı beğenirsiniz. Kendinize iyi bakın... ☺️ 🤞


Flsfserkan

Merhabalar. Öncelikle bu soruyu yönelten ve bu soruyu soran arkadaşımıza teşekkür ediyorum. Bu soruya cevabım şu şekilde:
Benim keyifle okuduğum yazıların başında bilim, felsefe ve tarih konulu yazılar yer almakta. Özellikle ilginç ve az duyulmuş bilgilerin yer aldığı yazıları okumak keyif verici oluyor.

Kendim özellikle Felsefi konuları ele almayı seviyorum. Ayrıca bazı arkadaşlarımızın da dediği gibi tarihi yerler hakkında fotoğraf paylaşacağım da, bu mekanın tarihinih araştırıp hem genel kültür bilgimin artmasını, hemde orası hakkında daha detaylı bilgi edinme fırsatı yakaladığım için bu tür içerikleri okumayı ve yazmayı tercih ediyorum.


Mukadder

Merhaba. Ben okumayı çok seviyorum. Ben farklı kültürden paylaşımları seviyorum. Hiç gidemeyeceğim bir yere ait bitkiler, hayvanlar yemekler gelenekler ile ilgili paylaşımlar benim ilgimi çekiyor. Bundan dolayı gezi paylaşımlarını takip ediyorum. Kitap ve film tanıtımları, özgün düşünce yazılarını da beğenerek okuyorum.

Kriptopar ile ilgili makale ve haberleri de yakından takip ediyorum.
Hive de yeniyim. Kendimi paylaşım konusunda biraz özgür hissdiyorum. O gün ne hissediyorsam onu paylaşıyorum. Ama daha çok özgün hikâyeleri ve yazılarımı paylasmak istiyorum.

Etkinlikte emeği geçen her arkadaşa teşekkür ederim. Cevapları okumak çok zevkli.



Teşekkür ederiz...

Türkçe yazılara desteklerinden dolayı değerli witnesslarımız @emrebeyler ve @deathwing 'e teşekkür ederiz. 🌼 Witness oylarını vermeyen arkadaşlarımız varsa buradan oylarınızı vermenizi öneririz: https://wallet.hive.blog/~witnesses

Ayrıca, görseller için

ruen
'e, cent delegasyonları için
anadolu
'ya, etkinlik organizasyonları için
baycan
ve
uzercanan
'a, Hive bağışları ve Türkçe yazılara her daim destekleri için
ahmetay
,
stellify
,
sudefteri
,
crazygirl777
,
tht
,
angelnature777
,
muratkbesiroglu
,
thales7
,
videoaddiction
,
passenger777
,
princeofbeyhive
,
mehmetfix
,
wagner32
,
visionaer3003
,
dusunenkalpp
,
mukadder
,
ucmuharfli
,
motivationrainn
,
trouvaille
,
benyamin
,
bilgin70
,
pinkfurby
,
oneplanet
,
browniegirl
,
homeopath
,
kedi
,
kirazay
,
keepcalmandread
,
flsfserkan
,
candylady
,
ipexito
,
dogancankilment
,
emotionalsea
,
fetch
,
zoltarian
,
shatargat
,
zeynos
,
famil
,
mttok
,
baboz
,
akkan
,
incublus
ve Trliste'yi destekleyen, etkinliklerimize katılan ve emek veren tüm üyelerimize teşekkür ederiz.

Etkinliklerimiz devam edecek, katılımlarınızı bekliyoruz.


Önceki Etkinliklerimizden...


H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
5 Comments
Ecency