Hive'da Yatırım Yapmak, Kazanmak ve Kazandırmak

EN: A short post containing information about how to invest, earn and award rewards on Hive.

Öncelikle herkese merhaba, hesabımda Türkçe bir gönderi yazmayalı çok uzun bir süre oldu. Son zamanlarda aralıksız bir şekilde artan Türk topluluğu aktivitesini görünce aklımdan bir gönderiyi yazmak geçti ve bu gönderi yazmaya karar verdim.

Eğer @damla'nın daha önce paylaştığı (hem Hive'da hem de Discord kanalında) gönderileri okuduysanız zaten Hive, Hive Power ve HBD'nin hemen hemen ne olduğunu bildiğinizi varsayıyorum, fakat yine de bilginizi tazelemek için bunların üstünden kısa bir şekilde geçeceğim.

Hive'da "kazanmak" aslında sadece upvote almaktan ibaret değil. Hive üzerinde bir şeyler kazanmak istiyorsanız bunu bir çok yoldan yapabilirsiniz. Bunlara daha sonra değineceğim, fakat şimdilik herkesin bildiği oy alma üzerinden gidelim.

Oy alma/verme nedir?

Kısacası, hesabınızda ne kadar çok Hive Power varsa vereceğiniz oyun bir gücü olur. Yani 1 Hive Power (HP) sahipseniz 0.001 HBD değerinde bile oyunuz olmaz. Örnek vermek gerekirse, ben yaklaşık olarak 65 bin Hive Power'a sahibim, bununla birlikte ortalama olarak 1-1.5 HBD değerinde oy verebiliyorum.

Ama bana 1.5 HBD gelmiyor?

İşte burada da kazanma/kazandırma sistemi devreye giriyor. Her ne kadar gönderi 1.5 HBD oy almış olsa da, bu alınan oyun bir kısmı oy verenlere, bir kısmı ise oyu alana veriliyor. Buna İngilizce olarak Author / Curator split deniliyor. Yani yazar ve küratör ayrımı. Size verdiğim oy'un bir kısmı bana Hive Power olarak geri dönüyor. Yani aslında bir açıdan baktığımızda, size kazandırdıkça, ben de kazanıyorum gibi düşünebiliriz.

Oyunuzun değeri o anki Hive fiyatına göre değişiklik gösterebilir, bu nedenle HP üzerinden hesap daima doğru olmayabilir. Gerçek miktar 7 gün sonunda gönderi ödüllerinizi aldığınızda belli olur. Bu süre zaafında tahmini rakamları PeakD. Ecency veya Hive.Blog gibi platformlarda takip edebilirsiniz.

Peki ben sadece yazı yazıyorum, oy verme nedir?

Her Hive hesabının her gün yaklaşık 20%'lik oy hakkı olur (totalde) ve her 100% oyunuz (gönderilere verilen) bu oy hakkından yaklaşık 2% götürür. Yani her gün 10 gönderiye 100% oy verebilirsiniz, 20 gönderiye 50% oy verebilirsiniz vs. Bu şekilde istediğiniz gibi oyunuzu ayarlayabilirsiniz. Genellikle hesaplarınızın oy gücünün 80%'in altına düşürülmesi tavsiye edilmez. (Yani günde 20%'den fazla oy verilmesi) Çünkü bu durumda hesabınızın oy verdiğinizde verdiği, ve kazandığınız ödül, ciddi bir şekilde düşebiliyor.

Daha önce de bahsettiğim gibi, verdiğiniz her oyun 50%'si aslında size geri geliyor. Yani ben bir kişiye 1 HBD oy veriyorsam, 0.5 HBD kürator olarak geri alıyorum. Fakat eğer bu karışık geliyor, zaman ayırmak istemiyorum, anlamıyorum gibi durumlar içerisindeyseniz @trliste (@damla) gibi hesapların traillerine katılabilirsiniz. Alternatif olarak @ocdb (@acidyo) gibi projelere HP delege edebilirsiniz, bu projeler size günlük kürator gelirinin bir kısmını aktarabilir. (Her proje bunu yapmaz ve çoğu proje 20% gibi bir kesinti alır, bilginiz olsun.)

Ama ben oy alamıyorum!

Herkes oy alacak diye bir kaide yok. Bu platforma neredeyse 5 yılı aşkın bir süre önce kayıt olduğumda bende alamıyordum. Gönderilerinizin içeriği, konusu hatta ve hatta hangi toplulukta paylaşıldığı bile gönderinizin alacağı potansiyel oyu etkileyecektir.

Örnek vermek gerekirse, ben, prensip gereği GEMS topluluğunda yazılan gönderilere genel olarak oy vermekten çekiniyorum. Çünkü gözümde bu toplulukta yazılan gönderiler sadece ödül almak için yazılmış gönderiler.

Aynı şekilde daha önce Discord kanalında da bahsettiğim gibi, eğer kazandığınız ödülleri ışık hızında Binance'a gönderip satıyorsanız, küratörlerin sizin Hive'da olan varlığınızı sorgulamasına sebep oluyor olabilirsiniz. Bu eylem aksine aldığınız ödülleri Powerdown yapmadan tutmak, aktif bir şekilde küratörlük yapmak ve hatta HBD ödüllerinizi power up yaparak gücünüze güç katmak hem küratörlerin gözünde yükselmenizi, hem de hesabınızın değerini arttırır. Bu şekilde daha fazla oy almaya başlayabilirsiniz.

Eğer belli bir seviyede Hive Power'a ulaşırsanız, ülkemiz standartlarında rahatça yaşamanızı sağlayacak bir gelire bile sahip olabilirsiniz. Şuanda ben her ay küratörlükten yaklaşık 450 HP kazanmaktayım. Eğer bunu şuanki kurdan çevirirsek 4000 liraya yakın para yapıyor. Güzel bir ek gelir kapısı açıyor. Tabii küratörlükten ayda on binlerce lira kazananlar da var.

Ben gönderi yazmıyorum ama...

Kesinlikle sıkıntı değil, eğer hesabımın geçmişine bakarsanız, ben de çok sık gönderi yazan birisi değilim. Eğer gönderi yazmıyorsanız Splinterlands, dCity, Rising Star gibi bir sürü oyun bulunuyor. Bu oyunları oynayarak bile Hive kazanabilirsiniz. Kazandığınız Hive'ları power up yaparak küratörlüğe devam edebilir, yine pasif gelir kazanabilirsiniz.

Bunun yanı sıra eğer yazılım bilginiz bulunuyorsa Hive için applikasyonlar yazabilir, witness olabilir, node kurabilirsiniz. Bu şekilde de Hive/HP kazanmak çok mümkün.

Bu mudur?

Budur. Şu an için aklıma gelenler malesef bu kadar, her ne kadar rahatça anlaşılabilir bir şeyler yazmış olmaya çalışssam da karışık olmuş olabilir, affola.

Eğer kafanızda herhangi bir soru varsa sormaktan çekinmeyin. Bana, her ne kadar kanalımızda çok aktif olmasam da, Discord üzerinden istediğiniz zaman ulaşabilirsiniz. Her türlü sorunuzu seve seve cevaplarım.

Hive Türkiye Discord kanalına katılmak için buraya tıklayabilirsiniz.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
21 Comments
Ecency