Bir DeFi Yatırımı Hikayesi

image.png

Her şey iki hafta önce Defi Projeleri, Pasif Gelir Kaynakları ve Daha Fazlası başlıklı yazıyı okuduğum sırada başladı. Birbirinden değerli bilgiler içeren bu yazıdan öğrendiğim en önemli şey son dönemde DeFi kavramının popüler hale geldiğiydi. Meseleye bu denli yoğun ilgi gösterildiğine göre DeFi'nin cazip bir tarafı olmalıydı.

image.png

Yarım günümü ayırarak yaptığım araştırmalar sonucunda DeFi'nin Merkeziyetsiz Finans anlamına geldiğini öğrenmiş ve başlıca DeFi işlemleri konusunda fikir sahibi olmuştum. Uzun yıllar bankacılık yapmış olmama rağmen meseleyi tüm yönleriyle kavramış sayılmazdım. Araştırmalarım sırasında gördüğüm yıllık yüzde yüz ve üzerindeki yatırım geri dönüşleri beni cezbettiği için küçük bir miktar kullanarak bir deneme yapmaya karar verdim. Denemeyi yazıda sözü edilen Cub Finance üzerinden yapmak daha uygun olacaktı, zira makalenin fikrine güvendiğim yazarı @damla projeye olan inancını ifade etmişti. Cub Finance'ın https://cubdefi.com/ sitesine girince Farms, Dens, Kingdoms gibi seçeneklerle karşılaştım. Sitede yazılanlardan bir şey anlamamakla birlikte sitedeki kaplanı ve elinde tuttuğu yaratığı sevimli buldum.

Sonra biraz kurcalayınca Kingdoms seçeneğinin henüz devreye girmediğini, Dens seçeneği altında tekli ve Farms seçeneği altında çoklu finansal varlıkların yer aldığını öğrendim. Konu hakkında tecrübem olmadığı için tek kripto paralı enstrümanlardan başlamak bana daha uygun göründü. Tek kripto paralı yatırımlarda belirli bir kripto parayı stake ediyorsunuz ve karşılığında düzenli olarak CUB kazanıyorsunuz. Stake edilebilecek para birimleri arasında BTC, ETH, DOT ve CUB vardı. Yatırma komisyonu istenmediği ve %150 yıllık getiri oranı vaad edildiği için CUB seçeneğini tercih ettim. Sıra sitede hesap açmaya ve CUB edinmeye gelmişti. Heyecan doruktaydı.

image.png

Ethereum ekosisteminin Metamask adında bir kripto para cüzdanı var. Bir tarayıcı eklentisi olan Metamask'ı kurdum ve küçük birkaç ayar değişikliğiyle BNB (Binance Coin) cüzdanına dönüştürdüm. İşlemin nasıl yapılabileceğini konusunda bu rehberden yararlanabilirsiniz. CUB kripto parası Binance ekosisteminin bir parçası ve bu borsada alınıp satılıyor. Daha sonra Binance.com üzerinden BNB satın alarak Metamask BNB cüzdanıma gönderdim. Daha sonra CUB'ları alacağım cubdefi.com adresindeki cüzdanımı Metamask'la eşleştirdim. Ardından trade sekmesini kullanarak BNB'leri CUB'a dönüştürdüm ve Dens sekmesi üzerinden CUB'ları stake ettim. Hesabıma yansıyan ilk CUB küsüratını gördüğümde kendimi aşağıdaki resimdeki gibi hissettim.

image.png

Bir süre yaptığım küçük CUB yatırımının sonuçlarını gözlemledikten sonra Farms sekmesinde bulunan ve LP (liquidity pool-likidite havuzu) olarak isimlendirilen ikili yatırım araçlarını gözüme kestirdim. Zira onların yıllık getiri oranı %200'in dahi üzerindeydi. En çok tercih edilen seçenek olan CUB-BUSD LP'yi seçtim. Bu finansal varlığı da benzer biçimde Binance'den gönderdiğim BNB'nin sitede swap edilmesi yoluyla elde ettim. Likidite havuzlarında iki para biriminden eşit parasal tutarda coin bulunuyor. Add liquidity seçeneğiyle CUB-BUSD LP para birimini oluşturdum ve farm sekmesinde stake ettim. Yaptığım bu işlemin üzerinden de bir 3-4 gün geçti. Şimdilik keyfim yerinde, CUB'larım hesabıma düzenli olarak yansıyor ve CUB fiyatı yatay seyretti ama neyin ne olacağı hiç belli olmaz tabii.

image.png

Son olarak Cub Finance'ın bir Leo Finance projesi olduğunu belirtmek istiyorum. Cub Finance projesi hakkında daha detaylı bilgiye https://docs.cubdefi.com/ üzerinden ulaşabilirsiniz.

Bu bir yatırım tavsiyesi değildir ve ben bir yatırım uzmanı değilim. Amacım son dönemde yaptığım bir yatırım hakkında deneyimlerimi paylaşmaktı. Finansal kararlarınızı olası risk ve getirileri birlikte gözeterek almanızı tavsiye ederim.

Ayrılık vakti geldi çattı, okuduğunuz için teşekkür ederim.

image.png

Görsel Kaynağı: https://cubdefi.com/, Bitmoji Uygulaması ve https://pixabay.com/

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
5 Comments
Ecency