Türkiye'de Gezilecek Bir Yer: Midyat

Herkese merhaba. Hive TR Topluluğunun yarışmasına son gün de olsa katılmaya karar verdim. Konu olarak ise Midyat'ı seçtim.

Midyat, Güneydoğu Anadolu bölgemizde bulunan Mardin ilinin bir ilçesidir. 2017 yılında yaklaşık 105.000 nüfusu vardı. Şu an güncel durumu bilmiyorum. Midyat daha önce, özellikle 2014-2017 yılları arasında sıkça gittiğim bir yer. Ama tekrar gitmek istediğim nadir yerlerden biri. Beni Midyat'a geri çağıran bir çok sebep var. Tarihi evleri, Eski Midyat'ın harika çarşısı, mesire alanları, hediyelik eşyaları, harika kuru yemiş çeşitleri ve harika et yemekleri...

Güneydoğu deyince ilk aklıma gelenler, tarihi yerler ve et yemekleri. Etsiz yemek yemek çok zor. Aslında bu harika bir şey. Batıda pahalılıktan et yiyemezken orada ete doyuyor insan. Yemeye biraz düşkün olunca hep yemekten bahsetmeyeyim.

Bu paylaşımda özellikle üç mekandan bahsetmek istiyorum. Buralar; Konukevi, Meryem Ana Kilisesi ve Beyazsu mesire alanı.

Midyat Konukevi:
screenshot_20210526_133025.jpg

Devlet Konukevi olarak biliniyor. Eski Midyat denilen yerde bulunuyor. Midyat, Eski Midyat ve Estel olmak üzere ikiye ayrılmış. Estel, tamamen modern, binaları yeni normal bir ilçe görüntüsü verir. Eski Midyat ise taş yapılardan ve tarihi binalardan oluşur. Bir çok dizi ve filmin çekildiği yerdir. Bana göre Konukevinin en önemli özelliği, terasa çıktığınız zaman neredeyse tüm Eski Midyat'ı izleyebiliyorsunuz.

Meryem Ana Kilisesi:
screenshot_20210526_132912.jpg

Hayatımda ziyaret ettiğim ilk ve tek kiliseydi burası. Dış görüntüsü zaten harika. İçerde de mükemmel bir ambians vardı. Çok fazla içerde kalamamıştım çünkü bir ayine denk geldim. Ayin başlayacak diye bizi dışarı çıkarmışlardı.

Beyazsu Mesire Alanı:
screenshot_20210526_133006.jpg

Beyazsu'ya bir kez gidebildim. Müthiş bir yer. İki dağın arasında yemyeşil bir yer. Ayaklarınızı suya daldırarak vakit geçirebileceğiniz mükemmel yerler yapmışlar. Mangal yakmak, semaverde çay yapmak için biçilmiş bir kaftan diyebilirim. Cennet tasvirlerini andıran bir yer. Yerel adı yanlış hatırlamıyorsam "Ava Spi" idi. Kürtçe, Beyazsu anlamına geliyor.

Midyat'ın aslında gezilecek görülecek çok yeri var. Ama benim bizzat gittiğim ve tekrar gitmek istediğim yerler buralardı. Bunun için buraları içeriğime almak istedim.

İmkanınız olursa mutlaka gidin gezin derim.

Elimde kendi çektiğim fotoğraflar olmadığı için fotoğrafları şu siteden alıntıladım.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
10 Comments
Ecency