Robetjak przedstawia: Gotycko-prawosławny kościół

Hej wszystkim!

W necie nazywają mnie robetjakiem, bądź Robethusem. Dziś postanowiłem stać się częścią kolejnej społeczności Internetowej i mam nadzieję co jakiś czas tu zaglądać.

By nie przychodzić z niczym chcę się z wami podzielić jednym z moich klockowych projektów, który zbudowałem na serwerze aliquam.org w grze Minecraft. Ciężko mi było go nazwać, ale na potrzebę tej chwili zwie się on Gotycko-prawosławnym kościołem :D

Ogólnie w minecrafcie buduję głównie budynki sakralne i kulturalne (pokroju np. archiwów). Nad tym dłubię już od dłuższego czasu...

Bryła budynku jest wzorowana na Katedrze Pelplińskiej:

Natomiast cały środek to taki misz-masz stylów, które akurat wpadły mi w oko. W związku z tym ma to trochę z gotyku, trochę z innych stylów architektonicznych, zaś samo wyposażenie ostatecznie zostało wzięte z wystroju cerkiewnego.

Dlatego po wejściu do środka wita nas olbrzymi żyrandol (wzięty z greckich wnętrz cerkiewnych). Po bokach pozostałości po łacińskich właścicielach obiektu, czyli ołtarze boczne, a na sklepieniu centralnym krzyż z monogramem IC XC, oznaczającym Jezusa Chrystusa.

Wnętrze oświetla wiele lamp. W samym minecrafcie daje to efekt lepszej widoczności, zaś na tych zdjęciach wprowadza nutkę mistycyzmu.

Po dotarciu na koniec części przeznaczonej dla wiernych ujrzymy wielki ikonostas, czyli ścianę z ikonami. Tutaj został on wykonany w stylu łacińskim, niemal jak wielki ołtarz. Na środku znajdują się carskie wrota, które prowadzą do części kapłańskiej. Po bokach diakońskie wrota oprawione w przypominające front greckich świątyń ściany. Wrota służą do prowadzenia procesji w trakcie liturgii wschodnich, więc są niezwykle ważne - w tym budynku wrota mają swoją mniejszą wersję na dni powszednie, a w trakcie swiąt używa się tych większych.

Tak prezentuje się część kapłańska. Nad ołtarzem góruje złoty krzyż zwisający z górnej belki (podobnie jak liczne lampy) W tle widać tron biskupi, oraz wielki witraż.

A to z kolei widok z góry, z perspektywy ikonostasu na część dla wiernych. Ponownie widzimy żyrandol główny, a także siedzenia dla wiernych (w stylu greckim), czy malowidła na chórach w transepcie (nawie poprzecznej)

Jest też opcja obejrzenia mojej budowli dzięki temu linkowi: https://cubical.xyz/index.php?url=https://hive.aliquam.org/schem/robetjak.schematic

Nawet jeśli nie będziecie mogli wejść na serwer, to i tak jest to jakaś namiastka możliwości samodzielnego zwiedzenia budynku (niestety bez oświetlenia).

W przyszłości chcę przedstawić wam inne moje budynki. Miłego scrollowania dalej :D

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
2 Comments
Ecency