Vägen framåt ligger nu öppen

oppen_vag.jpg

Jag avser inte att framöver på denna blogg beröra sådant som blockkedjor, kryptovaluta eller dylikt. Jag förstår mig helt inte på det och har för mycket annat viktigt att ta itu med. Andra skriver om det mycket bättre än jag någonsin skulle kunna så läs dem och bli en frivillig kugge i det maskineri som driver fram denna teknikrevolution.

Med det sagt här ett initialt ”manifest” från mig eftersom jag tänker bosätta mig permanent här på det decentraliserade nätet. Visst, jag kommer ha kvar mina konton på sociala medier – fortsatt är det där man når ut bäst – framförallt för att länka vidare hit och eftersom jag använder dem i arbetet för Det fria Sverige, Radio Svegot och tidskriften Nationalisten. Men jag kommer inte bry mig särskilt mycket om vare sig Twitter eller Facebook. Jag ska utnyttja dem tills de gör med mig som med så många andra dissidenter; stänger av och raderar.

Så här ligger det till:

  • Jag är för och tror på asymmetrisk organisering underifrån.
  • Jag är för och tror på mannaförbund och mindre sammanslutningar.
  • Jag är för och tror på lokalt engagemang.

Hela tanken med Det fria Sverige går ut på att underlätta för sådant och besjälad av detta flyttade jag till Älgarås för att verka i det första Svenskarnas hus. Därför är det inte så konstigt att jag önskar det samma på nätet.

Uppenbarligen är blockkedjeteknik och vad denna teknik för med sig vår bästa chans till frihet på nätet. Därför vill jag använda den och förmå andra att göra det i den mån jag kan. Därför denna blogg.

Visst är det lite jobbigare än att logga in på Twitter eller Facebook. Å andra sidan säljer man inte sin själ till den Onde och hjälper honom att upprätthålla sin makt. Att big-tech är Hin Håle själv råder det inget tvivel om. Kontrollen över orden, informationen och kommunikationen betyder kontroll över själar. Kan jag sätta käppar i det hjulet gör jag det gärna.

Svensk krigsdoktrin löd en gång i tiden bland annat så här: ”Motstånd skall göras ständigt och i alla lägen.” Detta skrev man för att klargöra att alla alltid skulle tänka i de termerna i händelse av krig. Vi är krig i dag. En motståndare i detta krig är big-tech. Motståndet mot dem är att omfamna och använda det decentraliserade internet. Gör vi det ligger vägen öppen framför oss.

Jag känner mig befriad faktiskt. Jag andas friskare luft nu. Följ mig gärna på vägen framåt och gör vad du kan för att bryta dig loss från det centraliserade nätet. []

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
2 Comments
Ecency