Goed nieuws: dieet mét dessert!

Velen onder ons kampen met overgewicht en de drang naar suikers. Vooral in deze tijd van het jaar, zo tegen het einde van de winter, beginnen we op onze lijn te letten want we moeten weer "toonbaar" zijn tegen de zomer.
Bij mij is het grootste probleem, de drang naar suikers... Al heb ik dit jaar (alweer) geen lekkers van de Sint gekregen heb, wil ik wel mijn snoepjes.
Vooral chocolade is mijn ding. Nu had ik al gelezen dat, hoe hoger het cacao gehalte, hoe gezonder het is...wel euh... hoe minder ongezond het is... Dus bij wijze van schijnbeweging ben ik dan overgeschakeld naar pure chocolade, mezelf een beetje voor de gek houden is dat, maar ja, het zal in 't kopje zitten zeker?
Ik koop regelmatig fruit met de bedoeling om, als ik nog eens een zoet-aanval krijg, snoep te vervangen door iets gezonders. Helaas... meestal moet ik mezelf na enkele dagen dwingen om een smoothie te maken om alsnog dat fruit te verwerken alvorens het weg rot.

snoep.png
bron afbeelding



Deze morgen las ik in de Metro een leuke titel, er stond "Dessertjes (vr)eten en vermageren? Het kan!" en dat stemde weer helemaal gelukkig. Het enige wat ik moet doen is iets zoets eten voor de maaltijd. Dan zou na het eten de drang naar zoet verdwenen zijn omdat die al voldaan is. En dan zou de zin naar een stukje fruit weerkeren.
Wat kan het leven soms toch simpel zijn...
Heb jij ook zoveel snoep-honger? Ben jij ook een chocoholic? Is jou figuurtje al presentabel voor de lente/zomer?


Bent u ook Nederlandstalig? Kom dan gerust even een babbeltje maken op ons Alldutch discord kanaal, van harte welkom.



alldutchnew.gif

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now