This content was deleted by the author. You can see it from Blockchain History logs.

STRES Mi? O DA NE? 😉 (COİNTURK 19.PROJESİ)baycan#0517

Herkese merhaba arkadaşlar. Yine bir projesinde birlikteyiz. Bugünkü konuğumuz stres, hiç sevmem kendisini, ama malesef içiçe yaşamak zorunda kalıyorum kendisiyle. Çünkü yaşamımın bir parçası kendisi. Ama ben onunla yaşamaya alıştım. Kendisiyle iyi geçinmek için çeşitli yaşam güzellikleri geliştirdim kendimce.


(Doğa insanın tüm negatifliğini alır götürür...)

İşim gereğince sık sık maruz kaldığım stresle başa çıkmak için altın kurallarım var. Bu kuralları uygulayıp stresli hayatımı nötr hale getirerek kendi kendimin doktoru olmayı öğrendim. Hayat her şeyi öğretiyor insana. Stresle başa çıkmayı da.

Stres çağımızın en popüler hastalığı, hatta tüm kötü hastalıkların tetikleyicisi diyebilirim.Mesela kanser stresin yoğun olduğu ve vücut bağışıklığının düşük olduğu durumlarda nükseden bir hastalık. Vücut ağrıları, psikolojik bozuklukların ana sebebi yine stres. Şimdi bu illete teslim olup hayata doymadan ölelim mi? Yoksa o da kimmiş diyip onu görmezden gelip yok mu sayalım. Tabiiki o da kimmiş deyip yok sayalım.

Şimdi sizlere stresi yenmek için neler yapıyorum anlatayım.

Stresli bir ortamda çalıştığım için moralim bozulduğu zaman açık havaya çıkıyorum. Gökyüzüne bakıp Allah'a şükrediyorum. Bu bana iyi geliyor, beni üzen konu neyse o konuyu düşünmemek için zihnimi başka konularla dağıtarak beni üzen neyse onu beynimden dağıtmaya çalışıyorum. Eğer fırsatım varsa sevdiğim bir arkadaşımla dertleşip, deniz boyunda yürüyüş yapıyorum.

Denize bakıp dertlerimi denizin içine atıyorum. Aldığım her nefes için Allah'a şükrediyorum. Arada fırsat buldukça yine sevdiğim arkadaşımla bisiklete binip spor yapıyorum. Arkadaşımla birbirimize saçma espriler yapıp birbirimizi güldürüyoruz. Ne demişler bir kahkaha bir dirhem et demekmiş. Biz de bol bol gülmeye çalışıyoruz. Eğer gerçekten güzel insanlar varsa çevrenizde stres vız gelir herkese. Keyifle kahveni yudumladığın insanlar varsa, ne psikoloğa gidersiniz ne de ilaç kullanırsınız.

Ben bu konularda beyin gücümü de çok iyi kullanıyorum. Kendi kendime telkinlerde bulunuyorum. Yaşadığım kötü durum neyse beynime olumlu şekilde emirler vererek yönetiyorum. Çünkü o benim beynim. Stres beynimi yönetemez ben onu yönetirim.O da kimmiş? Ben onu önemsemiyorum ki o beni yönetsin. Ben ondan güçlüyüm. Belki bir an için beni ele geçiriyor ama ben onu çok güzel atarak onun beni uzun süreli etkilemesini engelleyebiliyorum. Engellemek zorundayım da. Çünkü bu beden bize Allah ın bir emaneti. Onu her şekilde güzel kullanmak da bizim elimizde. Gerekirse beynime reset atıyorum. Unutma gibi, bunu da sürekli aynı şeyi düşünmeyerek yapıyorum. En basitinden örnek vereyim, Mesela masamda bulunan çiçeğime bakıyorum o kadar güzel ki bebek gibi onu sevip onunla konuşuyorum, ruh halim değişiyor.

Arkadaşlarım bile bu yönümü çok takdir ediyorlar. Bilmiyorum belki de yapı gereği öyle kafama herşeyi takan bir yapım yok çok şükür, çünkü kötü bir olay olsa bile olan şerde de bir hayır vardır muhakkak diyorum. Olumlu düşünme gücümü güçlendirdim, bardağın boş tarafına değil dolu tarafına bakıyorum.

İnsanları kötü bile olsalar eğer o insanla çalışmak ya da yaşamak zorundaysan onu olduğu gibi iyi yada kötü kabul ediyorum. Çünkü insanlar değişmiyor. Eğer bir kişi kötülüğe devam ediyorsa onu kaile almıyorum. Dedikleri beni üzmüyor çünkü onu öyle kabul ediyorum. Yeri gelince üslubuna uygun bir şekilde lafımı söyleyip rahatlıyorum ister anlasın ister anlamasın. İnsanlar sizdeki iyiliği görünce kendilerini topluyorlar bazen, ben bunu çevremde yaşıyorum, insanları iyilikle terbiye ediyorum. Agresif davranışlar sergilemenin beni daha da yıpratacağını bildiğim için iyilikle düzeltme ve eğitme yolunu seçiyorum. Bu konuda başarılı olduğuma da inanıyorum. Bu yönümü beni tanıyanlar hep takdir eder. Ben de bu konularda kendimi takdir ediyorum. 😃

Stresi yenmenin başka bir yolu da kendinizi mutlu edecek ödüller verin kendinize mesela alışveriş😂. İlla pahalı şeyler değil. Mesela bitter çikolata 😄.
Herkese stressiz, mutlu, huzurlu ve sağlıklı günler diliyorum. Yüzünüzden gülücükler eksik olmasın.😃😃😃😃Sağlıcakla kalın güzel dostlar.

Bu arada,
HANIMLAR DÜNYA KADINLAR GÜNÜMÜZ KUTLU OLSUN😍 Bizler güçlüyüz unutmayın.

Bir dahaki proje konusu yardımlaşmanın önemi veya birlik beraberlik olursa süper olur. 😃