O sčítání jablek a hrušek

No jo, no, tak zase článek... Názory neměním, názory se mi vyvíjejí. Ale to se opakuji. To už je holt taková učitelská vlastnost...

Pořád mi leželo v hlavě, proč se @timehacker -ovi podle jeho názoru na novém mobilu špatně počítají kroky.

Tak já se tu často stavím do role naprostého technického antitalenta. Ale konec konců... Nějakým způsobem v našem technickém světě existuji a s většinou jeho výzev si dokážu poradit sám. Tak jsem se zrovna já rozhodl pokusit se přijít té věci na kloub.

Samozřejmě, že jsem si negooglil a nečetl žádné manuály. Natolik už mě snad znáte. Návody jsou pro zbabělce, já na to šel metodou pokus-omyl. Začal jsem přeštelovávat nastavení svého Actifitu a srovnával pohyb mého mobilu a pohyb mobilu svého syna.

Takže nevím, jestli jsem přišel věci na kloub. Ale popíšu Vám tu svůj experiment.

Tak tedy v Actifitu je možnost "Settings", samozřejmě. Dál se nabízí "Background Movement Tracking". Já tam mám, nastavenu volbu "Enable Agressive Beckground Tracking".

Tož jsem si tu volbu dal jako "Disabled". Zatímco na synově mobilu jsem nechal "Enabled". A vytáhl jsem syna na malou vycházku před obědem.

Abych získal co možná nejvíce srovnatelné výsledky, dal jsem si oba mobily do jedné kapsy. Syna zase zachvacuje viróza, zítra nejspíš zůstane doma, takže by asi moc neposkakoval... Ale takhle je to úplně nejprůkaznější.

Tak tedy. Synův mobil s volbou "Enabled" na stejné trase ve stejné kapse dosáhl 5.100 kroků. Můj mobil s volbou "Disabled dal 1.500 kroků". Tak si myslím, že to mám...

I když. On se Actifit chová v mobilu trochu jako virus. A každý mobil může být jiný a mít jinou protivirovou ochranu. Já i syn máme Samsungy. Můj je asi o pět let starší.

Předpokládám, že všichni, kdož se účastní různých actifitích soutěží, které tu nebudu jmenovat, mají zapnutou volbu "Enabled". Kdo ne, nemá šanci. Pak se opravdu sčítají jablka a hrušky. To je, jak když v některých disciplínách soutěží transženy a netransženy.

Některé sporty jsou opravdu o technice. Nejen závody Formule 1 nebo třeba některé druhy rychlostního lyžování... Máš lepší auto, lyže, nebo kombinézu, vyhraješ. Pay to win...

Ještě takový postřeh k Actifitu. Nejvíce pohybů dosahuji maje mobil v přední kapse u kalhot. Nepatrně horších s mobilem v zadní kapse a dvoutřetinových s mobilem v náprsní kapse saka či kabátu. Ne všude jsou otřesy stejné...

Samozřejmě, někdy, když jedu po eskalátorech a ony doslova "poskakují", pohyby, kroky mi bezsáslužně přibývají. Stejně tak i uvnitř autobusu i tramvaje. Někteří řidiči ten Actifit opravdu umějí nabudit!

To jsem měl potřebu napsat. Poprosím @timehackera, aby prověřil, zda by mu můj experiment nepomohl. Když si dáš "Enabled", je třeba Actifit zastavit a znovu ho spustit.

Jo a šíleně to žere baterku... Tedy na mém mobilu. Výdrž baterky mého mobilu se zapnutým Actifitem a volbou "Enabled" je asi 8 hodin. Synovi to ale se stejnou volbou vydrží tři dny. Mně taky, když Actifit vypnu.

Jestli je to modelem mého mobilu (S3), nebo něčím jiným, na to jsem nepřišel.

A chtělo by to nějakou fotku. To se tak u článků dělá...

Třeba fotku kladenské medvědice... Proč ne.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
14 Comments
Ecency