Poznej město...


Já vím, že nejsem na řadě... Ale proč vlastně ne, že? Psal jsem, jak v létě plánuju courat po Čechách a psát o tom články. A léto je tady. Tak tedy...

Na centrálním náměstí onoho města stojí škola. Všimněte si, jak si tam považují vzdělání! Příkladně Praha. Máme snad nějakou školu na některém z hlavních náměstí? Na Václavském, Staroměstském, Karlově... Ne! A v tomhle městě ano.

Byla radost tam působit v letech 1990-1992 jako učitel. Češtiny, přírodopisu, pozemků, hudební výchovy, angličtiny... Na něco jsem jistě zapomněl. Je to už... Jedenatřicet let, co jsem tam byl naposledy. Tak zase včera.


Zhruba uprostřed hlavního náměstí se tyčí mariánský sloup. Proč ho fotím tak blbě?

Protože tam včera probíhala jakási pouť a sobotní farmářské trhy. Panenka Maria s nafukovacím skákacím hradem a klobásami... To není fotka na titulní stranu.

Ta pouť mě překvapila. Místní kostel není zasvěcen sv.Janu Nepomuckému, anóbrž apoštolům Petru a Pavlovi.

Velká část kostela je pod lešením. Měl jsem čas, tak jsem hledal místo, odkud by lešení nebylo vidět...

Na náměstí potkáte i pomník obětem I.a II.světové války. Dnes má město přes 17.000 obyvatel. Ale před válkou jich bylo asi jen 5.000. Velké ztráty.

Od nádraží k hlavnímu náměstí vede alej zvaná Cesta svobody. Je poseta památníky a jinými uměleckými díly. Například...

Nebo...

Musím si položit otázku, zda chci, abyste uhodli hned napoprvé... No, dám Vám slušnou šanci. Ve městě najdete i hrad. Respektive jeho zříceninu. Nějak jsem o fotky přišel, starý mobli, nepozorná obsluha... Jen tahle zůstala:

No a na závěr, proslýchá se, že na některých místech toho města nefungují přírodní zákony. Poslal jsem @kraki -ho, aby to prozkoumal. Tak nevím. Je to jen další z řady dnešních fake news, dezinformací?

Víte? Myslím, že dohledáte... Kdyby náhodou ne, tak zítra bude více nápověd. Kdo uhodne... Nic tím nezíská. Nejsem na řadě, jak už jsem psal. Tak maximálně pivo nebo víno...

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
17 Comments
Ecency