O vodě, internetu a školství

Kdykoliv se mi něco zdá a já si ten sen zapamatuju, tak se vždycky něco semele. Je mezi snem a realitou nějaká souvislost? Marxistická dialektika nám říká, že ano. Někde ve sklepě, v bedně, mám i snář. Ne, že bych tomu věřil, ale...

Včera jsem ve snu koupil koně. A prásk ho! Ráno netekla voda. Ne u nás doma. V Tróji a v Bohnicích. Týkalo se to nějakých 20.000 lidí, odhadem.

Syn měl jít na krev na alergologii. A odvolali to. Pak měl jít do školy. Učit se a obědvat. Odvolali to. Odpoledne měl jít na florbal. Odvolali to.

A v mé škole nám nejde internet. Asi tři týdny. Co je horší? Být bez vody, nebo bez internetu? Díky internetu jsem doma zjistil, že porucha není jen u nás v domě a že bude do 6.00 do rána odstraněna. A za 5 minut 6.00 aktuální informace, že by mohla být porucha do 12.00 odstraněna. A pak zase, že do 15.00... Není někdy lepší nic nevědět?

Školství... Já chápu, že co je strategické, nemusí být nutně taktické. Stalin i Hitler stanovovali za války linie, za které se nesmělo ustoupit. Vojensky nesmyslné linie. A naše vláda rozhodla, že školy nezavře. No pasaran! (Takový návrh by neprošel.)

Já jsem druhostupňový učitel. V 6.B dnes čtyři žáci. V 6.A hned osm. V 7.A devět, 7.B je v karanténě a učí se distančně. Osmičku máme jen jednu (u nás podstatná část žáků splní základní devítiletou docházku v 7.třídě), tam jich bylo osm a konečně v devítce šest.

Distanční vyučování, když nejde internet, to je žrádlo... Uděláte si z mobilu hotspot... A padá to a padá... Ale když jsou ve třídě tři žáci, tak normálně učíte a je povinností těch doma se to doučit. Když učíte distančně, tak je to Vaše odpovědnost, aby se naučili aspoň něco málo... Co je pro děti snazší a celkově efektivnější? No pasaran! Školy se zavírat nebudou!

Tak se vracím k původní otázce. Je důležtější, aby tekla voda, nebo aby šel internet? Když Vám padesát kroků od domu stojí cisterna, to je důležitá doplňková informace. Internetové připojení si v kýblu domů (do zaměstnání) nenanosíte...

Koně ve snu koupiti, vody a internetu nemíti... Jasné jak facka. Tak se trochu bojím. Aby se mi dnes v noci zas něco nezdálo...

Nemusí být každý můj článek nutně perla. Někdy si jen tak hraju. A přeci jsem něco řekl...

kraki_a.png

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
10 Comments
Ecency