Nové koště...

Tak nám odstoupil z pozice ministra školství pan Petr Gazdík. Na jeho místo nastoupil pan Vladimír Balaš. Ministerstvo bez ministra, to nemůže být. A nové koště...

Pan ministr je právník. A politik. Občas v ODS, teď zrovna STAN... V Plzni a Praze. A organizátor. V letech 1993 - 1999 byl děkanem právnické fakulty v Plzni. Když dokázal vést plzeňská práva, tak české školství by snad, možná...

Začátek školy od 9.hodiny! To je, pane, politický program! Jen to bude drahé... Tolik nových družinářů! Což bych měl asi vysvětlit.

Nemůžeme chtít od pana ministra, aby věděl, jak žije sprostý lid. Prostě přikážete majordomovi, aby zajistil převoz potomka do školy o hodinu později. Může to být jinak?

Někteří lidé nemají majordoma? To existuje? Pevná pracovní doba? A nejezdit do práce autem? V 21.století, v Evropě?

Opravdu existují lidé, kteří chodí do fabriky? A jezdí... Jízdní řády? Ony ty vlaky a autobusy nejsou jen pro turisty?

Tak to změníme. Aby tedy ti divní pracující mohli do práce, tak se bude pracovat o hodinu později a změní se jízdní řády veškeré dopravy. A basta. A já to dokážu! Čo bolo, to bolo, terazky som ministrom!

A což aby se vlk nažral a koza... Takže začneme v 9, ale děti budou normálně od 6.30 v ranní družině. Takže budou ve škole o hodinu déle. Budou unavenější. Ale nápad pana ministra bude zrealizován. A k tomu budou potřeba ti družináři.

Ale je tohle opravdu hlavní problém českého školství? Kdo jsem já, abych se k tomu mohl vyjadřovat? Vidím jenom výjevy...

Připravuju syna na přijímačky na gymnázium. Čeština dobrý, jsem češtinář... Ale ta matematika... Udělal jsem si test sám. Tak bohužel. Do prvního ročníku gymnázia bych se určitě nedostal. Nezvládám látku 5.třídy...

Jsem úplný debil? Možná... Ale spíš je to tím, že jsem tuhle látku 40 let nepotřeboval, nepoužíval.

Jsem divný? Přiznávám, neřešíme doma po večerech rovnice, ani si cvičně nepočítáme algoritmy... A s jistým zahanbením uznávám, že si neprovádíme ani cvičné komplexní rozbory textů.

Jsem absolutní výjimka? Vy všichni tohle děláte? Počítáte, rozebíráte? Nevím... Ptal jsem se známých...

Není to nakonec tím, že ve školách se učí, co nebude 95% absolventů potřebovat? A logicky, když se učí, co netřeba, není čas se učit, co třeba...

Zformuluju to jinak. Školy propadly scholastice. Učení pro učení něčeho, co děti nepotřebují, na úkor toho, co by potřebovaly. A hlavně není nikdo, kdo by věděl, co je a co není potřeba a nepodnikají se kroky, aby se to zjistilo...

Nicméně, uznávám, blýská se na lepší časy. Asi. Školy mají zjistit, co žáci nepotřebují, a redukovat učivo. Jak to mají zjistit? No, jak známo, učitelé stejně nemají co na práci a chodí ve dvě domů, tak ať si lámou hlavu... Nebo ať aspoň posílají vyplněné tabulky...

Ve zbývajícím čase mohou učitelé integrovat ukrajinské žáky. Jak? Vím já? Já mám pár let do penze, já už to nějak ustojím... O místo se nebojím. Stejně nikdo nechce učit.

Jo, já kdybych byl ministrem... Já bych zavedl uniformy pro školníky! Tím by se všechny problémy školství jistě vyřešily!

Že by to bylo drahé? Tak dobře... Mohou to být miniaturní uniformičky, které budou vystavené na vrátnici školy, aby žávi viděli, že je vše v nejlepším pořádku.

Teď rychle založit firmu, která získá monopol na šití školnických uniformiček... Ale houby, já ministrem být nechci, já chci psát na Hive...

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
29 Comments
Ecency