Moje smiřování se s Andrejem Babišem

Tak před půl rokem jsem si myslel, že budeme mít po volbách jiného premiéra. No, zmýlil jsem se. Nebudeme. Lidi nechtějí demokracii, ale chléb a hry. Jen místo těch gladiátorských dnes frčí televizní seriály. Nevím, co je horší. Televizi nemám a na gladiátorských hrách jsem taky nikdy nebyl. Ale Římani světu rozuměli, to se musí nechat.

Kdysi jsem psal o Marxově tezi, že svoboda je poznaná nutnost. Jestliže pochopím, kam se ubírají dějiny, tak moje svoboda spočívá v tom, že jim nebudu pošetile bránit, naopak se postavím do proudu a nechám se nést davem. (Silnější jejinci mohou běžet s praporkem napřed.)

A Andrej Babiš vyhraje volby. Tak to teda musím přijmout... A co jako? Bude snad něco horší? Co já proti němu vlastně mám?

Vadí mi, že je naprosto neschopný manažersky řídit stát, obohacuje se na jeho úkor, rozkládá morálku úřednictva i obyvatelstva, které se řídí jeho vzorem. Naprosto postrádá dobrý vkus, soudnost, smysl pro humor, velkorysost... No, dohromady to není tak nejhorší. Takových oligarchů po světě běhá...

V čem Je AB dokonce lepší? Ostatní oligarchové hrají s lidmi takovou hru. Tváří se, jako že nic. A platí si expertní týmy, které jim vypracovávají návrhy zákonů, které jsou prospěšné jejich majetkům. Ty plány pak předávájí svým lobbistům, kteří zprostředkovávají realizaci těch plánů prostřednictvím politiků. Ať už za přímou u, nebo za poskytnutí jiných výhod.

No a AB vynechal lobbisty a politiky, prosazuje si svoje zájmy napřímo. Vlastně státu ušetří... Jenomže není ve státě sám. Těch oligarchů a jejich klanů bude u nás kolem tuctu. A AB musí zohledňovat i jejich zájmy. Aby se proti němu nepostavili a nějak se ho nezbavili. Proto si myslím, že se nehodlá vyhlásit ani doživotním dědičným prezidentem, ani císařem. Prostě bude jen pokračovat v tom, co dělal dosud. Starat se o dotace pro sebe, o vítězství ve volbách. A o nic jiného.

Z kohoutku mi teče voda, kanalizací odtéká, ze zásuvky proudí elektřina. Odpad se odváží, MHD funguje, mosty nepadají příliš často, v nemocnicích se poskytuje lékařská péče, na krámech je zboží. Nikde nestojí barikády... Na co já bych si vlastně stěžoval? Já si myslím, že to tak deset let ještě vydržet může. Synovi jsem už sdělil, že se po školách musí vystěhovat na Nový Zéland. Tak o co jde?

A myslím si, že by AB mohl stát v čele jednobarevné vlády. Prostě si v Parlamentu koupí pár poslanců z jiných stran. Kdo by je za to odsuzoval? Peníze nesmrdí. Každý to pochopí, každý by se na jejich místě zachoval stejně. Tedy každý, kdo se bude řídit Marxovým pravidlem o poznané nutnosti. A těch přibývá.

Takže Andreji, gratuluji Ti upřímně k vítězství ve volbách! Kobliha by nebyla?

kraki-a.png

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
13 Comments
Ecency