This content was deleted by the author. You can see it from Blockchain History logs.

Kdyby tisíc Krakonošů!


Tak většina z nás ma Krakonoše zafixovaného jako Františka Peterku z Krkonošských pohádek. Přičemž tenhle večerníček začal vznikat až v roce 1973. Před tím... Byla představa Krakonoše hodně jiná a hodně krajově odlišná.

Jako spoustu jiného, ani Krakonoše nevyužívám ani náhodou na sto procent. On je to takový trojmezní patron... Německy Rübezahl, polsky Liczyrzepa... Mohl by se stát spojovacím článkem mezi českou, německou a polskou komunitou na Hive. Ale to bych za ním nesměl stát já.

Tyhle, jak to nejpřiléhavěji nazvat, známky, plaketky, medaile..., si přivezl někdo z mých předků a jako suvenýr uložil do krabičky. Já o nich věděl. Ale při nějakém úklidu a třídění se mi zrovna dostaly do rukou. Tak jsem si je pro všechny případy vyfotil. Co kdyby...

Nevím, jestli je koupil táta, nebo máma. Možná je to vzpomínka na náš jediný rodinný výlet do hor, který se mohl odehrát někdy kolem roku 1970... Nevím. A není to ani podstatné.

Kdyby tisíc klarinetů... Krakonoš, klarinet... Pěšky jako za vozem. Ta tisícovka je podstatná.

Co by se stalo, kdyby se do skupiny #cesky na Hive připojila tisícovka nových tvůrců? A nemuseli by to být nutně ani ti Krakonošové...

Bylo by to skvělé? Nebo by to znamenalo konec skupiny a vážnou ránu pro Hive? Přijde na to.

Nikdy jsem se nesnažil pochopit mechanismus fungování Hive. Poč taky? Mohu si tu psát svoje ujeté a ulítlé články, občas napíšu něco obecněji akceptovatelného pro prachy, na mince. A já ty prachy dostávám. Odkud? Z co? Je to pro mě důležité? Ale hodilo by se jich víc...

Ideálem by bylo, jak jsem psal @pavelsku, tenhle článek je tak trochu reakcí na ten jeho, napsat článek o minci a koupit si za výnos minci, o které bych zas napsal článek... A tak pořád dokola. Vypít pivo a článkem o tom si vydělat na další pivo... Nebo tak podobně.

Jenomže, kdo by mě za to platil? Dostáváme nehmotnou virtuální měnu nekrytou nikým a ničím. (I když jak vždycky píšu, lidská chamtivost a touha po bohatství jsou hodně tvrdá podkladová aktiva.) A hrst tokenů založených na podobném principu. Kryptomince, to je vlastně potvrzení o vlastnictví ničeho.

Aby takové potvrzení mělo cenu, musí si ho být ochoten někdo koupit. Proč by to dělal? Aby mu kryptoměna přinášela další kryptoměnu...

My vlastně nepotřebujeme tvůrce. My potřebujeme investory, kteří by hive kupovali... Ale proč by ho kupovali? Aby na něm vydělali. Což znamená, že by museli být schopni najít další investory ochotné zplatit víc, než dali oni. Nebo té měny získat při klesající ceně řádově víc... Jak se tohle schéma jenom jmenuje...

Tvalý růst ceny hive nezaručí kvalitní tvorba, ale poptávka po hive. V očekávání stále stoupající ceny.

Jenomže k čemu je Hive? Kromě spekulace? Prý je to skvělý blockchain. O kterém dohromady nikdo neví a nikdo ho vlastně ani nepotřebuje. Pár různě velkých her na něm běží. Ale díru do světa nějak nedělají, ty hry.

Hive-Engine je solidní softwarová kryptopeněženka... A víc nevím. Třeba se někde něco připravuje, co má běžet, třeba už se to rozbíhá, na té "naší" síti... Ano, jsme takoví "spoluvlastníci". Je to naše síť. Mám taky pár akcií ČEZu. Je to tedy "moje" energetická společnost...

Takže shrnu, co jsem chtěl napsat. Hive teď nepotřebuje další uživatele a autory a sotva teď přiláká investory, maximálně spekulanty. Hive potřebuje najít svůj smysl.

A má smysl získávat nové autory pro #cesky? Má smysl #cesky nějak oživovat?

Nevím. Hive bez #cesky nezahyne. #cesky bez Hive zahyne. (Já teda dneska ty starší autory pěkně vykrádám...) Mělo by asi smysl podpořit nějak Hive. Jenomže nevím jak.

Ještě tu mám za asi 5000 USD. To je hodně stříbrných mincí... Takže dík za každé nové ráno, kdy se cena hive nezhroutila. Sedmnáct centů je pořád lepších než pět centů. A pět centů je lepších než cent jeden...