Imrovizované brambory

20210801_135115.jpg
Takže jsem zase jednou slaměným vdovcem... No přeci si nebudu každý den vařit! Naštěstí mám za sebou desetiletou kariéru starého mládence, takže vím, jak na to. Řešením jsou Eintopf (vařeno v jednom hrnci) a Einpfanne (pečeno na jednom pekáči).

Manželka před odjezdem projevila přání, aby při jejím příjezdu už nebylo v ledničce lehce prošlého debrecínksého špeku. Současně syn vyčenichal, že nám hnije brambor... Takže hlavní ingredience mé krmě jsou jasné.

A co dál? Než rodina odjela, pojedla pečenou kachnu... Pekáč se nevešel. A přeci nebudu kvůli samotnému pekáči zapínat znova myčku! Takže jeden pekáč s kachním sádlem. A venku prší. Na nákup se mi nechce. Tudíž, co dům dal, aneb jak pejsek a kočička pekli dort...
20210801_123445.jpg
Dáme brambory zapečené, nebo francouzské? On je v tom zásadní rozdíl... Nekdo mi ho vysvětloval. Ale už si to vůbec nepamatuju... Tak to budou brambory imrovizované! Jednou už tady proběhla soutěž o recept na bramborový salát... Každá rodina má jiný. A zapečené brambory, to také každý děláme jinak. Takže jak je to po mém?

Uvařil jsem zhruba kilo brambor ve slupce. Někdo používá i syrové... Někdo nedovařené. Pak mám ten debrecínský špek. No... To není ideální. Lepší je párek nebo měkký salám a třeba anglická slanina... Ale nemůžu si vybírat. Takže tam vrazím ještě cibuli, sůl, pepř, papriku a drcený kmín, sýr... Vejce a mléko. Můj táta by tam vpašoval i nakrájená vejce natvrdo...

Kdyby špeku nebylo, tak bych hodil cibuli na pánvičku. Taky bych ji mohl opražit na tom špeku, co by pustil... Ale to bych musel mýt pánvičku.. Což se mi nechce. Cibule tam přijde syrová.

Mléko. Většinou se tam vrzne smetana. Někdo dává 33%, někdo 16%, 12%, kysanou... Ale špek je moc tučný. Tak já tam vrznu asi 150 ml mléka rozmíchaného se dvěma vejci.
20210801_124603.jpg
No a zase, proti gustu žádný dišputát... Někdo nakrájí brambory a všechno ostatní na kostičky a rozmíchá v míse... Já jsem skládal. Vrstva brambor, vrstva špeku a cibule. Posolit, popepřit, popapričit, okmínovat. A zase vrstva brambor a tak třikrát dokola. Do poslední vrstvy přijdou plátky sýra a kůže ze špeku.
20210801_125158.jpg
A šup s tím na nějakých 15 minut do trouby. Asi na 200 C.
20210801_125318.jpg
Po zhruba patnácti minutách to vyndám a podleju osolenou směsí/roztokem ze dvou vajec a mléka. Studené brambory se nepodlévají. Jen na horkých směs ulpí. Ze studených by stekla na dno pekáče...
20210801_131306.jpg
Zas to tam vrazím asi na 20 minut přiklopené a na posledních asi 10 minut odklopené...
20210801_133808.jpg
A výsledek jste viděli na úvodním obrázku. Mám to na dnešek a na zítřek. V úterý nastupuju na den do nemocnice. Když se zadaří, dostanu tam oběd, večeři určitě.

Příloha. Klasická je okurka. Tak tu nemám. Takže budou dnes rajčata (ta mi věnovala kamarádka) a zítra to bude s řepou. Ta už je v ledničce taky otevřená nějak dlouho.

Mám špinavou troubu, jak jste lze spatřit. Funkci pyrolízy nemám. Takže odmočení a drhbutí mám na programu zítra, spolu s čištěním myčky a mikrovlnné trouby... Což popisovat nebudu. Vyrazím třeba fotit šneky, ti mi nezdrhnou a nebudou rozmazaní...

A příliš častého vaření se ode mě nebojte. Mě to moc neba. Jen když skutečně musím... Už se nedivíte, že jsem tlustej, že?

kraki-a.png

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
8 Comments
Ecency