Presearch :)

Přibližně před 10 lety ředitel vyučující IT doporučil server Vyhledavace.cz Přibližně před 10 dny @pavelsku doporučil naší komunitě Presearch...

des2.png

Obě služby mají něco společného. Jsou převážně platformou, které sdružují řadu externích vyhledávačů. Vyhledavace.cz jsem nikdy nepoužíval. Nejsou uživatelsky přívětivé a Google mi stačil na všechno.

des.png

Presearch je do jisté míry mezinárodní verzí "vyhledavace.cz" Uživatel může mezi externími vyhledávači přepínat jedním kliknutím. Zvolit si z desítek integrovaných enginů své oblíbené, které budou pokaždé jedno kliknutí daleko. Pokud se mi výsledky z jednoho nezamlouvají, rovnou přepnu do jiného. Uživatel si může přidat další vlastní vyhledávaře do svého seznamu.

Presearch nabízí i svůj vlastní vyhledávač. Už jsem na něj vznesl dostatečné množství dotazů, abych mohl říct, že jeho algoritmus je s Google srovnatelný. Ba dokonce lepší. Na některé informace jsem používal ruský Yandex... Presearch na tyto dotazy nachází relevantní výsledky také.

Zatímco Vyhledavace.cz by pro mě byly downgradem, Presearch mi práci usnadňuje. Navíc mám dobrý pocit, že se postupně vysvobozuju z chapadel nadnárodních gigantů a ještě za to dostává zaplaceno... I když bude trvat nejméně dva roky, než mi umožní si tokeny vybrat.

Presearch doporučuji každému. @pavelsku věděl, proč tématu věnoval celý článek. Jen jedna nevýhoda - server Presearch je o něco pomalejší než ten Googlu. Na výsledek si musím počkat znatelně delší dobu než půlsekundy, která se stala standardem na Googlu. Když předpokládám, že budu muset heslo několikrát upravovat, než se dohrabu k výsledku, přepnu rovnou na Google.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
11 Comments
Ecency