This content was deleted by the author. You can see it from Blockchain History logs.

NL: Leren

Hey allemaal!

Volgende week is het weer zover: de 3e toets van mijn opleiding staat dan op het programma. Nu ben ik normaal gesproken niet een persoon die heel erg ver van tevoren begint met het instuderen van een toets maar deze keer ben ik vandaag al begonnen. Dit is omdat de stof die we moeten beheersen nogal vaag is. Ik wil alles op een rijtje hebben zodat ik het makkelijker in kan studeren.

table-1952303_960_720.jpg
Bron

Als ik iets moet leren hou ik er van om eerst een onderwerp een keer uitgelegd te krijgen inclusief voorbeelden zodat het al een beetje blijft hangen. Daarna wil ik het graag lezen zodat ik kan zien hoe het is verwoord. Als laatste arceer ik soms nog de belangrijkste woorden in een tekst en schrijf er daarna een samenvatting over. Op deze manier leer ik op 3 verschillende manieren en is de kans dat er wat blijft hangen een stuk groter. Als er veel berekeningsvormen zijn die we moeten kunnen doe ik vaak ook de oefenopgaven om een beetje te trainen.

Bij dit vak zijn er best wat begrippen die we moeten kunnen verklaren en aangezien er niet echt een handig overzicht is ben ik vandaag alvast begonnen met een woordenlijst te maken. Hier schrijf ik alle begrippen die we moeten kunnen plus een definitie/uitleg. Het enige wat ik dan hoef te doen volgende week is die lijst te leren plus de oefenopgaven te maken. Laten we hopen dat ik deze toets haal zodat ik met een gerust hart van mijn vakantie kan genieten.

Leren jullie ook op verschillende manieren of is er misschien 1 manier die voor jullie het beste werkt?

line.png

ljusgrönliten.png